Kurs i markedsføring

Få skreddersydde kurs

Ønsker du en motiverende og lærerik opplæring av flere ansatte i markedsavdelingen din? Våre pedagogiske kursholdere er faglig sterke og har som mål at dere skal sitte igjen med håndfast kunnskap som tas i bruk fra dag én.

Les mer om kurs

Skreddersydde kurs innen markedføring, merkevare og kommunikasjon

Ansatt henger opp postit-lapper

Uansett om du trenger opplæring i konkrete verktøy eller fagområder, eller skal gjennomføre fagdager eller workshops, er det effektivt og nyttig å få hjelp fra fagfolk utenfor selskapet.

Kursholder skreddersyr et opplegg for ditt selskap, stiller godt forberedt og er engasjert i deres utfordringer. Det skaper gode samtaler og stort faglig påfyll.

Meld din interesse

Fordelene med skreddersydd kurs er mange

  • Få et skreddersydd opplegg som er tilpasset akkurat ditt behov
  • Ansatte lærer det samme og jobber videre etter felles metode
  • Sosialt og samlende for ansatte å utvikle seg sammen
  • Gode diskusjoner som styres og utfordres fra en fagperson utenfor selskapet
  • Spar tid og reisekostnader
Meld din interesse
jobber-med-ny-plan

Aktuelle fagområder

Hvordan skape minneverdige opplevelser og en god relasjon til målgruppen? Målet med dette kurset er å gi markedsavdelingen din kompetanse til å bygge deres egen merkevarestrategi for å nå målene i forretningsstrategien deres. En merkevarestrategi definerer og inneholder modulene:

  • Hvorfor og hvordan bygge merkevare
  • Posisjonering og differensiering
  • Særegenhet og identitet
  • Merkevareløfte
  • Samfunnsoppdrag, visjon og verdier
  • Mål, forankring og implementering

Du kan velge hele kurset eller de modulene som passer behovet ditt best

Hva skal til for å lykkes med en markedsstrategi? Målet med kurset er å gi markedsavdelingen din kompetanse til å bygge deres egen praktiske markedsstrategi for å nå målene i merkevarestrategien deres. En praktisk markedsstrategi er en “one stop shop” for markedsarbeidet og inneholder modulene:

  • Posisjonering og konkurrentanalyse
  • Mål og målgruppe
  • Personas og kjøpsreisen
  • Kommunikasjonsplan og budskapskart
  • Markedsplan inkl. kanalvalg

Du kan velge hele kurset eller de modulene som passer behovet ditt best. 

Meld din interesse

 

Hvordan omsetter du markedsstrategi til operative planer som brukes i markedsavdelingen hver dag? Kurset i Markedsplan har som mål å tilføre din markedsavdeling kompetanse som bidrar til at dere utvikler en solid og effektiv markedsplan for bedriften deres. Dere får tilgang til vårt eget malverk som kan benyttes i etterkant for å jobbe langsiktig med å distribuere markedsføringen på en god måte. Modulene inkludert i kurset er:

  • Hvordan strukturere markedsarbeidet
  • Innføring i vårt egenutviklede malverk
  • Hvordan implementere markedsstrategien på en effektiv måte
  • Hvordan sikre god samhandling på markedsteamet

Du kan velge hele kurset eller de modulene som passer behovet ditt best.

Meld din interesse

Hvordan skal du treffe kundene med målrettet kommunikasjon? I dette kurset lærer du hvordan du lager en operativ kommunikasjonsplan slik at du treffer de ulike kundegruppene på en målrettet og effektiv måte. 

En av de vanligste feilene vi markedsførere gjør er å ønske å fortelle om alt vi kan til alle som vil høre på. Dette skaper mer forvirring enn kjøpslyst i målgruppene våre. En konkret og operativ kommunikasjonsplan sørger for at vi når fram til målgruppene våre med riktig budskap i riktige kanaler til riktig tid. Modulene i kurset er:

  • Hvordan kartlegge temaene målgruppen bryr seg om
  • Hvordan lage en enkel men tydelig kommunikasjonsplan
  • Hvordan bruke Markedssjefenes egenutviklede kommunikasjonsmodeller

Du kan velge hele kurset eller de modulene som passer behovet ditt best.

Meld din interesse.

Sosiale medier har revolusjonert måten vi kommuniserer på. Det er ingen tvil om at det er viktig å være synlig i sosiale medier, men det holder ikke å bare opprette en Facebook- eller Instagram-konto. Sosiale medier må planlegges, pleies og prioriteres. Og ikke minst analyseres. Skal du dele innhold, bør du også måle effekt. Det er heller ikke sikkert at akkurat du skal prioritere å være like synlig i alle kanaler, det vil variere ut fra bransje, behov og budskap. Med vårt kurs i sosiale medier lærer din avdeling: 

  • Hvordan legge en strategi for sosiale medier
  • Hvordan finne riktige kanaler 
  • Planlegge, måle og bruke sosiale medier effektivt og målrettet for å oppnå deres mål
  • Annonsering og analyse i sosiale medier

Du kan velge hele kurset eller de modulene som passer behovet ditt best.

Meld din interesse.

Hvordan kan du blir mer kundeorientert, og hvordan kan du gå fra å tilby gode opplevelser, til å diske opp med fantastiske kundeopplevelser? For å klare det, må du “ta deg en tur” i kundens sko. I kurset om kundereise hjelper vi din markedsavdeling  med å skape den beste kundereisen for kundene deres. Målet er at deres kunder skal få en sømløs opplevelse fra start til slutt, og at de sitter igjen med en god og minnerik erfaring. Modulene i kurset inkluderer:

  • Hvordan kartlegge og utforme personas
  • Hvordan jobbe aktivt med kundens behov
  • Hvordan kartlegge kundereisen

Du kan velge hele kurset eller de modulene som passer behovet ditt best. 

Meld din interesse.