Hvordan går markedsføringsarbeidet så langt i 2024? Markedsføring spiller en stadig viktigere rolle i selskaper, både for å øke salget, men også for å sikre merkekjennskapen hos ønskede målgrupper. Men med et marked i konstant endring som byr på stadig nye muligheter og utfordringer, er det viktigere enn noen gang å prioritere riktig i budsjetteringen. Her er fem grunner til at marketing for hire bør stå på prioriteringslisten din i 2024.
1. Team tilpasset behovet ditt
Marketing for hire gir deg muligheten til å få akkurat den hjelpen du trenger fra høyt kompetente markedsførere. Vi setter sammen den kompetansen du trenger, og sørger for at du får den konsulenten eller det teamet som gir selskapet ditt størst verdi i forhold til behovet. Konsulenter og team kan tilpasses underveis i oppdraget, slik at du til enhver tid får løst relevante utfordringer med rett kompetanse. Skulle det bli behov for endringer underveis i oppdraget kan vi supplere med andre dyktige konsulenter.
2. Sterkt kompetansemiljø
Marketing for hire gir deg tilgang på oppdatert kunnskap og kompetanse. Du får en konsulent eller et team som blir en del av arbeidsmiljøet, og som gjerne sitter fysisk hos deg og jobber sammen med dine interne ressurser. Vi pleier å si at vi jobber innenfra og ut, og ikke utenfra og inn som andre leverandører og byråer gjør. På denne måten kommer vi tett på deg som kunde, og kan fange opp nye muligheter som kan gi lønnsomhet og vekst. I Markedssjefene jobber vi kontinuerlig med kompetanseutvikling og kunnskapsdeling, både faglig og personlig. Når over 40 konsulenter bidrar til et sterkt kompetansemiljø, sikrer vi at du får den kvaliteten du fortjener til enhver tid.
3. Unik fleksibilitet
En annen fordel med marketing for hire, er muligheten til å justere underveis. Får du behov for å utvide oppdraget med annen kompetanse eller økt omfang, løser vi det. Hvis behovet varierer gjennom året kan vi legge opp oppdraget etter det, slik at du til enhver tid har den kompetansen du trenger, i det omfanget du ønsker. Vi kan også legge opp oppdraget i faser, med et forprosjekt der vi grundig avdekker faktisk behov, og deretter legger opp riktig team, omfang og løsning i samråd med deg.
4. Kostnadseffektivitet
Velger du marketing for hire betaler du for den tiden og perioden ressursene jobber, hverken mer eller mindre. Det tilkommer ingen ekstra personalkostnader, og når behovet opphører avsluttes oppdraget med kort oppsigelsestid. Konsulentene våre setter seg raskt inn i behov og oppgaver, og er innforstått med at det ofte haster å komme i gang, og at det sjelden er god tid til onboarding. Alt i alt gjør dette marketing for hire til en kostnadseffektiv løsning, der du unngår å binde deg til faste kostnader på lang sikt.
«De fleste av våre kunder setter pris på tiden de slipper å bruke på onboarding, og at de får en effektiv start på oppdraget fra dag én”, sier konsulentsjef i Markedssjefene, Kari Winnæss.
5. Den ekstra milen
Når du velger marketing for hire er det først og fremst for å dekke et behov i organisasjonen, men vel så mye for å få tilført kompetanse du ikke har fra før. En god konsulent skal ikke bare løse oppgavene, men holde høy kvalitet, være proaktiv og ha oppdatert markedsføringskompetanse. Derfor krever konsulenthverdagen hos oss høy grad av struktur, indre motivasjon, fleksibilitet og kompetanseutvikling, slik at konsulentene kan gå den ekstra milen for å tilføre verdi til deg som kunde. Det står nemlig øverst på vår prioriteringsliste.
Trenger du en dyktig markedsfører på laget? Ta kontakt med oss her.