Markedsføringsfaget er bredt og omfattende. God kompetanseheving er viktig og motiverende for de ansatte, og sikrer at avdelingen er rustet til å møte utfordringer i et stadig skiftende landskap. Med et skreddersydd kurs for din bedrift, får dere diskutert problemstillingene akkurat dere sitter med, sammen med noen som har et blikk utenfra, og alle får en felles kompetanseplattform innen temaet. Her deler vi seks grunner til hvorfor du bør samle markedsavdelingen til et internt kurs i år.
1. Hold dere oppdatert
Markedsføringsbransjen utvikler seg raskt, og det er viktig å holde dere oppdatert på de nyeste trendene, teknologiene og modellene. Et skreddersydd kurs for markedsavdelingen din tar høyde for akkurat de kanalene, trendene og problemstillingene du ønsker å grave i.
2. Forbedre ferdigheter
Markedsavdelingen får mulighet til å lære nye metoder, modeller og verktøy som hjelper dere å nå ut til målgruppen på en effektiv måte. Kurset kan også bidra til å forbedre analytiske ferdigheter for å utvikle gode kampanjer og andre markedsføringstiltak.
3. Øk produktiviteten
Interne kurs hjelper avdelingen å strukturere markedsarbeidet slik at kommunikasjonen i avdelingen blir både effektiv og dynamisk. Det er også mulig å kartlegge systemene, teknologien og metodene dere jobber med for å finne effektiviseringsmuligheter som kan øke tilfredsheten hos både kunder og ansatte.
4. Bygg et sterkt team
God lagånd er viktig for å ha en godt fungerende markedsavdeling, og interne kurs kan med fordel benyttes som teambuilding. Det er gøy å lære nye ferdigheter sammen og sette kunnskapen i relevans til oppgaver dere jobber med. Våre kursholdere er opptatt av å ha en hyggelig og god stemning gjennom kurset. Da får vi frem de gode og konstruktive diskusjonene som hjelper dere videre mot målene som er satt. Dette bidrar til å bygge et sterkt team som er i stand til å møte de utfordringene som dukker opp.
5. Reduser kostnader
Å avholde ett internt kurs er som regel mer kostnadseffektivt enn å sende ansatte på mange eksterne kurs. Det sparer i tillegg tid og kostnader knyttet til reising. Når alle har gått på samme kurs og snakket gjennom felles problemstillinger, sparer det avdelingen for unødvendige misforståelser og frustrasjoner. Det kan øke produktiviteten og effektiviteten til markedsavdelingen, som igjen reduserer avdelingens kostnader.
6. Få nye perspektiver fra en ekstern fagperson
Det er lett å bli navlebeskuende i markedsarbeidet, og derfor er det både effektivt og nyttig å få hjelp fra en fagperson utenfor selskapet ditt. Eksterne ressurser bidrar med nye perspektiver og måter å løse utfordringer på. Kursholderen stiller godt forberedt og er engasjert i avdelingens utfordringer. Dette skaper gode samtaler og godt faglig påfyll.
7. Skreddersydd kurs
Med et internt kurs holdt av en av våre fageksperter i Markedssjefene, får du en skreddersydd agenda som er tilpasset behovet til din avdeling. Uansett om dere trenger opplæring i konkrete verktøy eller fagområder, eller skal gjennomføre fagdager eller workshops, lager vi et opplegg som passer behovet til markedsavdelingen din.
Interne kurs er en verdifull investering i avdelingens kompetanse, trivsel og motivasjon. Kurset tilfører nye perspektiver og fasiliterer den gode faglige samtalen. Det bidrar til å forbedre avdelingens ferdigheter, øke produktivitet, bygge et sterkt team og redusere kostnader. Så hvorfor ikke sparre med oss for et skreddersydd kurs til din avdeling?
Les mer om våre skreddersydde kurs her.