Kundecase | Digital markedsfører | BoligMentoren

Slik hjalp vi BoligMentoren med digital markedsføring og optimalisering av nettside

Arbeidet ga BoligMentoren en bedre posisjon i markedet og økt synlighet gjennom en optimalisert nettside og målrettet annonsering.

Foto: BoligMentoren

BoligMentoren var i en utfordrende situasjon der de hadde opplevd en lengre periode uten digital synlighet, og ønsket å ta tak i problemet. Med et lite team som hadde flere ansvarsområder, bestemte de seg for å søke ekstern hjelp for å få nødvendig opplæring og kompetanse. Løsningen ble å leie en konsulent fra Markedssjefene. 

Utfordringer:

BoligMentoren sto overfor flere utfordringer. Med et begrenset team der de ansatte hadde flere roller, hadde de ikke hatt tilstrekkelig kapasitet til å fokusere på nettsiden og annonsering. Konkurransen fra lignende aktører hadde blitt merkbar, og BoligMentoren ønsket å posisjonere seg i markedet. Hovedutfordringen var å optimalisere nettsiden og gjøre den klar for betalt annonsering. I annonseringsprosessen var det særlig viktig å bygge kunnskap om BoligMentoren ved å fremheve verdiene og tjenestene de tilbyr.

Oppgaver:

Hovedoppgavene til konsulenten var å optimalisere BoligMentorens nettside, starte opp betalt annonsering og etablere gode strukturer og arbeidsmetoder for publisering av innhold både på nettsiden og i sosiale medier.

BoligMentoren hadde ingen dedikert markedsavdeling, så den digitale markedsførerrollen måtte dekke flere områder. Det var et bredt spekter av oppgaver, inkludert annonsering, implementering av markedsstrategi, skriving av tekster til nettsiden, SEO-analyse og optimalisering av nettsiden.

For en forholdsvis liten aktør som BoligMentoren, har det vært uvurderlig å få inn spisskompetanse fra Markedssjefene på nettsider og digital markedsføring. Etter en periode med bistand fra Markedssjefene er det nå vesentlig lettere for oss å nå ut med, og å nå lengre, med innhold og budskap enn det har vært tidligere. Samtidig har vi tilegnet oss vesentlig kompetanse som vil være av stor nytte fremover.

– Vidar Heimset, daglig leder i BoligMentoren 

Gjennom samarbeidet med Markedssjefene har BoligMentoren fått nødvendig ekspertise og veiledning for å løse sine markedsføringsutfordringer. Konsulenten fra Markedssjefene har hjulpet BoligMentoren med å bli synlig på Google Ads, Facebook, Instagram og LinkedIn. BoligMentoren har oppnådd en bedre posisjon i markedet og har fått fart på sin digitale synlighet gjennom en optimalisert nettside og målrettet annonsering.  I tillegg fikk BoligMentoren oppdatert nettside og nyhetsbrev med nye bilder av både ansatte og boliger.

BoligMentoren (Norges Huseierforbund) ble etablert i 1912, og er en landsdekkende medlemsorganisasjon for boligeiere. Organisasjonens overordnede mål er å arbeide for at hver enkelt borger skal kunne bo i et godt miljø med trygghet for seg selv og familien.

Ønsker du å ta en hyggelig prat om hvordan vi kan hjelpe deg?

Ja, gjerne