Kundecase | Digital markedsfører | Hyundai

Markedskoordinator med strategisk ansvar for organisk sosiale medier.

Hyundai kundecase - markedskoordinator

Foto: Hyundai

Da den tidligere markedskoordinatoren til Hyundai skulle videre i ny jobb, ble det nødvendig å finne en erstatter som midlertidig kunne gå inn i rollen. Vi kom rasktpå plass og fikk tatt tak i oppgavene fra dag èn, og bidro både faglig og sosialt. SoMe kanalene våknet til liv, med en økning i antall følgere og engasjement på alle kanaler.

Utfordringer: 

Hyundai stod overfor utfordringer da markedskoordinatoren hadde vært sykemeldt over en lengre periode og deretter skulle få ny jobb. Aktivitetene på sosiale medier hadde vært fraværende en stund og de trengte derfor å komme raskt i gang igjen. Stillingen omfattet også mange andre oppgaver, som å støtte bilforhandlere med retningslinjer og innhold, håndtering av CRM med fokus på kundereisen for eksisterende kunder, samt administrasjon av sponsorater og arrangementer.

Vår prosess med markedssjefene startet da vi med ganske kort tidsfrist fikk behov for en ressurs som kunne gå rett inn i rollen som markedskoordinator hos oss. Markedssjefene var raskt på ballen, og hjalp oss på effektivt vis med å få på plass en person. Det viste seg å fungere svært godt, og Simen som kom til oss fant sin plass og tok tak i oppgavene fra dag én. Vi er veldig fornøyde med jobben Simen gjorde for oss i det halve året han jobbet med Hyundai, og jeg har kun positive ting å si. Simen har vært en faglig ressurs, men har også bidratt sterkt til det sosiale miljøet, både i avdelingen, men også i bedriften som helhet. Det å ha egenskapen til å snakke med og involvere mennesker på tvers av avdelinger er en stor styrke, som Simen virkelig leverte på i tiden hos oss.

– Øyvind Knudsen, Kommunikasjonsdirektør

 

Leveranse fra Markedssjefene:

Vi fikk fart på publiseringen av organisk innhold på sosiale medier og gjenopplivet deres tilstedeværelse på disse plattformene. Ettersom det ikke fantes en tydelig kanalstrategi, utviklet jeg klare retningslinjer for kommunikasjon på de ulike kanalene. Vi kom i gang med et inbound løp til eksisterende kunder. Vi ledet planleggingen og gjennomføringen av et arrangement for den offisielle lanseringen av den nye bilmodellen, IONIQ 5 N, og koordinerte en prisutdeling til forhandlerne.

Kundens resultater:

  • En ny kanalstrategi ble implementert.
  • Aktiviteten på sosiale medier ble gjenopplivet, med en økning i antall følgere og engasjement på alle kanaler.
  • Ble kontaktpersonen for bilforhandlerne når det gjaldt spørsmål om innhold og sosiale medier.
  • Ledet arrangementet for lanseringen av den nye bilmodellen IONIQ 5 N, samt prisutdelingen til de beste forhandlerne.

Ønsker du å ta en hyggelig prat om hvordan vi kan hjelpe deg?

Ja, gjerne