Kundecase | Markedssjef | The Well

The Well: Leide inn interim kommersiell leder for å sikre og videreutvikle markedsarbeidet

Foto: The Well

The Well, Nordens største spa og badehus, hadde behov for en midlertidig kommersiell leder mellom to ansettelser. Målet var klart: å sikre økonomisk vekst innen 2025 gjennom strategisk markedsføring og kommunikasjon.

Vår konsulent, Trine, ble raskt involvert og tok ansvar for å lede The Wells markeds- og kommunikasjonsarbeid. Med fokus på å opprettholde eksisterende tiltak samtidig som hun strukturerte og utviklet nye strategier, ble det lagt vekt på å balansere taktiske salgsutløsende aktiviteter med merkevarebygging. Hun jobbet også med å bygge en god og effektiv samarbeidsform mellom marked og de øvrige avdelingene.

Vi hadde behov for en kommersiell leder i en periode mellom to ansettelser og kontaktet derfor Markedssjefene. Det ble en rask og effektiv prosess og vi fikk på plass Trine Kolbjørnsen i løpet av to uker. Hun satt seg godt inn i behovene og utfordringene våre og kom raskt i gang med oppgaver. Som del av ledergruppen bidro med sin strategiske og kommersielle forståelse. Det var behov for å bygge et godt samarbeid mellom marked og de øvrige avdelingene. Trine satt derfor opp faste møter og tok seg tid til å bli kjent med avdelingene som har resultert i et effektivt og smidig samarbeidsklima. I løpet av fire måneder har hun fått på plass mediebyrå, PR-byrå, ny nettsideleverandør og lagt en aktivitetsplan som hennes etterfølger kunne utvikle videre.

– Kim Nyheim Ragnarsson, General Manager The Well

Leveranse fra Markedssjefene:

Trine satte seg grundig inn i The Wells ulike forretningsområder: spa, hotell, kurs og konferanse, restaurant Mori og behandlingsavdelingen. Hun utviklet en aktivitetsplan som samlet alle aktivitetene fra hvert område, med klare KPI-er for å sikre positiv økonomisk utvikling mot 2025.

Under hennes ledelse ble det oppnådd betydelige fremskritt. Trine var ikke bare en drivkraft bak implementeringen av nødvendige markedsplaner, men spilte også en avgjørende rolle i å ansette og integrere ny Head of Marketing. Hun sikret at markedsaktivitetene ble opprettholdt slik at synligheten til The Well som en ledende aktør innen velvære og opplevelser holdt seg stabil og økte i forbindelse med flere av aktivitetene.

Trine tok også initiativ til å hente inn et dedikert mediebyrå for å optimalisere performance marketing. Hun ledet prosessen med å pitch og onboarde byrået. Dette sikret at ny Head of Marketing hadde en god rigg ved oppstart. Hun tok også ansvaret for å pitche nytt PR-byrå og ny nettsideleverandør. Disse tiltakene ble iverksatt for å styrke merkevarens posisjon i det norske markedet og sikre at The Well fikk den nødvendige ekspertisen og støtten de trengte for videre vekst.

Trine var med i både jobbintervjuet med meg og ansvarlig for onboardingprosessen. Å ha henne med i intervjuet bidro til at jeg fikk et realistisk bilde av markedsarbeidet før jeg takket ja til jobben. Hun har vært en svært god støttespiller i mine første to måneder og har hjulpet meg å navigere bedriften, prioritere oppgaver og forklare problemstillinger som ellers ville tatt tid å sette seg inn i. At det hadde vært en interimleder i min stilling gjorde oppstarten langt enklere enn om jeg hadde gått inn i en stilling som ikke hadde vært besatt på noen måneder.

– Ingrid Gulaker Motrøen, Head of Marketing The Well

Ønsker du å ta en hyggelig prat om hvordan vi kan hjelpe deg?

Ja, gjerne