Kundecase | Markedssjef | SmartCraft
SmartCraft: Ettårig vikariat i et spennende SaaS selskap i stor vekst
Foto: SmartCraft
En foreldrepermisjon gjorde at SmartCraft ønsket hjelp av en konsulent med gode prosjektlederegenskaper som kunne steppe inn i markedsavdelingen raskt og effektivt.
SmartCraft ønsket noen til å ta over rollen som markedssjef på kort tid. De ønsket noen til å sette i gang nye initiativer for å øke leads fra marked, samt bistand i pågående prosjekter. Andre viktige arbeidsoppgaver var å planlegge fagmesse, rapportere, budsjettere og opprettholde det gode samarbeidet mellom marked- og salgsavdelingen.
Utfordringer
SmartCraft er et selskap i stor vekst og med tidligere få markedsressurser. Konsulenten oppdaget tidlig et behov for å bygge opp en grunnleggende struktur, slik at markedsavdelingen enklere kunne disponere tid og ressurser. Konsulenten etablerte en god grunnstruktur i mapper og markedsplaner, slik at markedssjefen fikk en god start tilbake fra permisjon.
Leveranse fra Markedssjefene
En sentral del av leveransen var å etablere grunnleggende struktur i markedsarbeidet, noe som effektiviserte prioritering og planlegging. Videre bisto konsulenten vår med planlegging og koordinering av digitale kampanjer, samt etterarbeid og evaluering av endte kampanjeløp. I tillegg bidro vi med å fullføre flere nettsideprosjekter, koordinerte suksessfulle kundecaser, og planla innholdsproduksjon med fokus på merkevarebygging og leadsgenerering.
Sammen med en annen konsulent fra Markedssjefene ble det også tatt nye, tidsriktige bilder til nettside og stillingsannonser.
Leveranser:
- Fullførte to nettsideprosjekter
- Planlegging av flere store messedeltakelser
- Prosjektledelse av to filminnspillinger av kundecaser
- Koordinering av bildeprosjekt
- Byråkontakt og planlegging av kampanjer
- Fasilitere workshops for markedsavdelingen
- Bidratt i to ansettelsesprosesser
- Budsjett- og rapporteringsansvar
«Ikke bare hadde Markedssjefene flere mulige kandidater for oss å velge mellom, de hjalp oss også med å velge basert på det som var viktigst for oss. Og konsulenten vi leide, har fra dag én tatt sin plass og stupte rett inn i oppgaver, blant kolleger i markedsavdelingen og i selskapet for øvrig. Vi er kjempefornøyde med både konsulenten og selskapets arbeid og oppfølging, og bruker de gjerne igjen om vi får behov og anledning.»
Vivienne B. Karlsen, Daglig leder i SmartCraft Norway AS.