Kundecase | Digital markedsfører | Commaxx
Slik hjalp vi Commaxx med å opprettholde tilstedeværelsen på sine digitale flater
I forbindelse med en fødselspermisjon hadde IT-selskapet Commaxx midlertidig behov for en digital markedsfører. Markedssjefene bisto med en konsulent i et syv måneder langt engasjement for å dekke de løpende markedsoppgavene i selskapet.
Commaxx spesialiserer seg som en verdiøkende IT-distributør og jobber tett på sine partnere. For å sikre effektivt samarbeid og tilhørighet til resten av teamet var det viktig for dem at konsulenten var til stede et par dager i uka. Tett samarbeid med resten av teamet i selskapet var en viktig forutsetning for å lykkes med å plukke ut de beste historiene og for å sikre forståelse for bransjen og dens utfordringer.
De løpende markedsoppgavene besto blant annet av planlegging, utarbeidelse av og posting av innhold i Commaxx sine kanaler, herunder nettside, nyhetsbrev, LinkedIn, Facebook og Instagram. I tillegg bisto vi med oppfølging av leverandører i forbindelse med arrangementer og utforming av grafisk materiell, både til Commaxx og for noen av deres partnere.
På tiltredelsestidspunktet var Commaxx i en prosess med å bli kjøpt opp av ALSO Group, og rebrandingen på Commaxx’ digitale flater ble også en viktig del av arbeidsoppgavene til konsulenten vår.
Resultater
For kunden var det viktig å opprettholde tilstedeværelsen på sine digitale flater. Gjennom tett og godt samarbeid med de andre avdelingene i Commaxx bidro vi til å skape engasjerende innhold, spesielt i selskapets viktigste SoMe-kanal LinkedIn. hvor vi så en økning i antall visninger i løpet av perioden.