Hva er egentlig marketing for hire? Kort oppsummert er marketing for hire en tjeneste der du leier markedsføringsressurser fremfor å ansette faste ressurser. Det er en fleksibel, kostnadseffektiv og innovativ måte å organisere markedsavdelingen din på, der du er garantert høy kompetanse i alle ledd.
Gjennom marketing for hire får du tilgang på de markedsressursene du har behov for. Enten det skulle være en markedssjef, digital markedsfører, spesialist eller et team på flere personer med ulik kompetanse. I tillegg til de ressursene du får tilegnet vil du også ha tilgang på en rekke andre ressurser dersom behovene dine skulle endre seg.
Marketing for hire eller outsourcing – hva er forskjellen?
Hva er egentlig forskjellen på marketing for hire og outsourcing av markedsaktivitetene? Ved å outsource flytter du ansvaret for markedsoppgavene til en ekstern aktør. Basert på vår erfaring vil ikke fjernstyring av markedsføring gi optimale resultater, til tross for at kompetansen er på et høyt nivå. Marketing for hire er ressurser som blir en naturlig del av selskapet ditt, uavhengig av om du leier inn en, to eller ti konsulenter. I tillegg til proaktive deltakere i arbeidsmiljøet, kan du stole på at du får en rådgiver og ekspert innen ett eller flere fagområder, som passer behovene og ønskene dine.
Les også: Hva skiller marketing for hire fra andre tjenester?
Hvorfor marketing for hire?
Det er mange grunner til at marketing for hire er et fornuftig alternativ til hvordan du kan løse organisering av markedsavdelingen din på. Noen av grunnene er:
En ansatt tilpasset dine ønsker
Alle konsulentene våre har ulike arbeidserfaringer, med tilhørende fagområder de er dyktige på, og ikke minst personlige egenskaper. Enten du ønsker en ressurs med bakgrunn fra ledelse, kampanjeutvikling, strategiarbeid, visuell kommunikasjon, inbound marketing, innholdsproduksjon, operative markedsoppgaver – og mye mer – er du garantert høy fagkompetanse. Konsulentene våre har evnen til å sette seg inn i nye, komplekse oppgaver – fort. I tillegg blir vi en integrert del av markedsavdelingen din og bidrar til et hyggelig arbeidsmiljø. Vi kan i forkant av ansettelsen, rådgi deg på hvilken type konsulent vi tror vil passe behovene dine. Slik er marketing for hire en fleksibel, kostnadseffektiv og innovativ måte å organisere markedsavdelingen din på.
Høy grad av fleksibilitet og skalerbarhet
Mange av kundene våre opplever svingninger i behov, både med tanke på tid og kompetanse. Du har kanskje behov for en markedssjef i et gitt tidsrom, men i hektiske perioder også en grafisk designer, innholdsprodusent eller digital markedsfører. Med marketing for hire kan du justere kontrakten fortløpende etter behovene dine. Vi har alle ressursene en typisk markedsavdeling har, og enda litt flere – samlet på ett sted. Konsulentene våre vil alltid sparre og rådgi hverandre på tvers av kunder.
Her kan du lese mer om de rollene vi kan dekke hos deg.
Nye måter å løse markedsføring på
Når du leier en eller flere markedsressurser som sitter i et fagmiljø, leier du inn kompetanse fra en hel gjeng med markedsførere som har løst ulike utfordringer på diverse måter, for ulike merkevarer. Det vil ikke bare gi deg tilgang på kompetansen til en hel markedsavdeling, men det kan også åpne nye dører for selskapet ditt. Hos oss er det ikke sjeldent at det dukker opp fantastiske ideer til andre kundeoppdrag når vi slår av en prat ved kaffemaskinen.
Et nytt blikk på måten ting gjøres på i dag, kan gjøre underverker for å få gjennom nødvendige endringer. For å være oppdatert på dagens digitale utvikling innen markedsføring, krever det sitt å henge med på alle trender, og ikke minst å teste det som kan være relevant for selskapet ditt. Med et par nye øyne som sitter i et fagmiljø med oppdaterte markedsførere, blir det en enkel prosess. Enda en grunn til hvorfor kundene våre velger marketing for hire.
Her kan du lese mer om hvilken kompetanse vi har som du kan få nytte av hos bedriften din.
6 steg mot marketing for hire
Så hvordan går du frem? Dette bør du kartlegge før du går i gang med marketing for hire:
- Finn ut hvilke behov du har basert på dagens situasjon og i nærmeste fremtid.
- Hvilke mål ønsker du å oppnå gjennom marketing for hire?
- Hvilken stillingsprosent ser du for deg? Vi bidrar med veiledning her.
- Hvilken tidshorisont skal vi ta utgangspunkt i?
- Hvilken kompetanse og hvilke ressurser har selskapet ditt i dag?
- Hvor mye har du i budsjett?