Hva skiller marketing for hire fra andre tjenester?

Outsourcing av markedsføring. Utleie av markedsavdeling. Marketing as a service. Markedsføringsbyrå. Lei en markedssjef. Vi er litt av alt dette, og har valgt å samle det i en egen kategori i det norske markedet: Marketing for hire.

Er du en av dem som lurer på hva det innebærer? Her svarer jeg på noen av de mest stilte spørsmålene vi får:

Er Marketing for hire = outsourcing av markedsføring?

Ikke helt, selv om det kanskje kan se slik ut ved første øyekast. Når du outsourcer setter du ut alt arbeidet til en ekstern aktør, uten så mye involvering fra din side. Med marketing for hire jobber vi som din markedsavdeling eller din markedsressurs. Vi vet at man ikke oppnår de beste resultatene ved å fjernstyre all markedsføring, så vi jobber innenfra som en naturlig del av din virksomhet: Vi vil gjerne ha en kontorplass hos deg, og en mailadresse på ditt domene. Ligge på nettsiden som markedssjefen din. Og gjerne løpe Holmenkollstafetten på ditt lag – og arrangere sommerfesten din (om du vil). Vi blir rett og slett en integrert del av selskapet ditt, og vi vet at det funker.

Er Marketing for hire = marketing as a service?

I de senere årene har «som en tjeneste» eller «as a service» blitt en vanlig betegnelse, gjerne i forbindelse med automatiserte løsninger. Vi leverer ikke en automatisert løsning. Vi leverer mennesker. Knallgode markedsførere som jobber for at du skal nå dine mål. Ja, vi benytter selvfølgelig digitale verktøy i stor grad, men kloke hoder vil alltid stå i fokus.

Er Markedssjefene et bemanningsbyrå?

Så bra du spør! Nei, vi er ikke et bemanningsbyrå, selv om vi bemanner en rekke markedsføringsstillinger i norske selskaper. For eksempel ved svangerskapspermisjoner. Akutte sykemeldinger. Eller prosjektstillinger. Forskjellen ligger i at alle våre konsulenter er fast ansatt hos oss, og at vi investerer i deres kompetanseutvikling. For våre kunder betyr det at de omtrent på dagen kan få en faglig sterk og oppdatert markedsressurs som garantert leverer kvalitet.

Er Markedssjefene et markedsføringsbyrå?

Njaaaaa. Vi liker ikke å kalle oss et byrå, for vi vet at mange knytter bestemte oppfatninger til byråer. For eksempel at de er dyre. At de alltid må ha omfattende innsiktsprosjekter før de går i gang med arbeidet. At de “fjernløser” oppgaver uten å egentlig kjenne kunden. Det gjør ikke vi. Vi er et konsulentselskap bestående av spesialister innen markedsføring, der du kan leie inn én konsulent eller et helt team av flere spesialister.

Det er egentlig ikke så komplisert. Stort sett alle får en aha-opplevelse når vi beskriver marketing for hire på denne måten: Vi gjør alt det en markedsavdeling gjør – og gjerne litt til. Og denne kompetente markedsavdelingen har du tilgang til, uavhengig av størrelse, lokasjon og bransje.

 

Ta kontakt med oss