Kundecase | Innholdsprodusent | Tryg
Slik økte vi Tryg sitt B2B-engasjement med målrettet innholdsproduksjon
Foto: Tryg Forsikring
Da forsikringsselskapet Tryg ønsket å styrke sin kommunikasjon og innholdsproduksjon rettet mot bedriftsmarkedet, var det avgjørende å få inn riktig kompetanse. Løsningen ble å engasjere en innholds- og nettsidespesialist fra Markedssjefene.
Oppdraget
Tryg ønsket en helhetlig tilnærming til kommunikasjon og innholdsproduksjon for B2B-markedet, med fokus på å forbedre deres nettsider, nyhetsbrev og kundekommunikasjon. Spesialisten fra Markedssjefene fikk ansvaret for å produsere tekst til nettsider, nyhetsbrev, artikler og kundekommunikasjon, samt jobbe med landingssider og kampanjer.
Leveransen fra Markedssjefene
Vår innholds- og nettsidespesialist samarbeidet tett med markedsavdelingen hos Tryg for å produsere relevant og engasjerende innhold til bedriftsmarkedet. Dette inkluderte alt fra kundehistorier til landingssider for kampanjer. I tillegg ble det utviklet workflows med automatiserte svarmailer, som bidro til en mer effektiv kundedialog.
En viktig del av oppdraget var å sikre at all innholdsproduksjon var SEO-optimalisert. Dette ble gjort ved å sette opp en fremdriftsplan som inkluderte regelmessige forbedringer og gjennomføring av planlagte aktiviteter.
I løpet av prosjektet bidro vår spesialist også i planleggingen av nye nettsider, og kvalitetssikret at innholdet var i tråd med Tryg sine overordnede mål og verdier.
Resultater
Gjennom en systematisk og målrettet arbeidsprosess, ble Tryg sin bedriftskommunikasjon styrket. Den nye innholdsstrategien resulterte i forbedret synlighet på nett, økt engasjement fra kunder, og en mer effektiv kommunikasjon med bedriftsmarkedet.