Codex Advokat: Bedre struktur i markedsarbeidet
Codex Advokat har alltid vært fremoverlente når det kommer til markedsføring, og selskapet har vært godt synlige både i søkefelt og andre digitale kanaler. Da selskapet mistet en viktig ressurs i markedsavdelingen, tok konsulenten vår over ledelsen for salg- og markedsavdelingen. Arbeidet bestod i strategisk og operativt faglig ansvar for ressursene i avdelingen, i tillegg til budsjett- og resultatansvar.
Vi i Codex advokat Oslo AS har hatt glede av å ha Helene hos oss i en periode på seks måneder for å hjelpe oss som interim markedssjef. Hun kom inn dagen før et av våre største arrangementer, og bidro gledelig med markedsarbeid, praktisk håndtering og masse godt humør. Helene har vært en positiv bidragsyter for oss i tiden hun har vært her, og vi har satt stor pris på dialogen og det gode samarbeidet
– Tine Granlund, advokat og partner
Utfordringer:
Codex Advokat består av syv ulike rettsavdelinger; arbeidsrett, familierett, transaksjons- og skatterett, IPR, enterpriserett, eiendomsrett og personskade. Avdelingene har naturlig nok helt ulike behov for bistand fra markedsavdelingen, men alle deler målet om å tiltrekke seg flere gode saker. For å bedre oversikten og minske ad-hocjobbing for både advokater og støtteapparatet rundt, ble det lagt til rette for bruk av like planverktøy og metoder.
Leveranse fra Markedssjefene:
Konsulenten fikk på plass årshjul for samtlige avdelinger, og jobbet med hver enkelt avdelingsleder for å strukturere opp alle planlagte aktiviteter, frokostseminarer, kampanjer og budsjetter for det kommende året. Etter ønske fra ledelsen ble det laget nye prosjektplaner og et bestillingsskjema. Slik kunne alle som ønsket å gjennomføre en aktivitet legge inn en forespørsel hos markedsavdelingen, og dermed få en dedikert ressurs til aktiviteten. I løpet av tiden konsulenten var hos Codex Advokat, ble det gjennomført et titalls frokostseminarer. For å bedre gjennomføringen og kommunikasjonen rundt disse, fikk konsulenten på plass en fast prosjektplan som gjaldt uansett hvilken advokat eller avdeling som skulle holde i det faglige innholdet.
Under konsulentens ledelse ble det satt i gang to større prosjekter. Det ene var migrering av nettsidene, hvor den dyktige SEO-ansvarlige fra markedsavdelingen tok prosjektlederrollen. Det andre gjaldt sporing av hele kundereisen. Målet var å få på plass et enkelt system som gjør at alle kan se hvilke betalte og ubetalte aktiviteter som gir resultater i andre enden. Dette arbeidet var konsulenten med på å starte i samarbeid med performance-byrået Rocket, og den gode fremdriften sto salgslederen på teamet for. Arbeidet ga synlige resultater underveis.
Jeg opplevde Helene som faglig dyktig, profesjonell og engasjert i de prosjektene hun ledet. Hun hadde en positiv energi, og kom med gode og konstruktive ideer. Helenes lederstil var preget av god kommunikasjon og struktur med høy gjennomføringsevne. Hun var veldig godt likt, og hun bidro til et positivt arbeidsmiljø.
– Marte Nesje, senioradvokat og avdelingsleder for Arbeidsrett
Kundens resultater:
- Strukturert oversikt
En bedre og mer strukturert plan over marked- og kampanjeaktiviteter gjorde det enklere for alle parter å holde oversikt. - Enhetlig strategi
Gjennomgående arbeidsstruktur der alle benytter de samme planverktøyene, metodene og malene, noe som forbedrer koordinasjonen og samarbeidet mellom avdelingene og markedsteamet. - Sporing av kundereise
Optimalisert måling av hele kundereisen gir verdifull innsikt for videre målgruppetenking og kommunikasjonsstrategi.
Ønsker du å ta en hyggelig prat om hvordan vi kan hjelpe deg?