Kundecase | Markedssjef | Oslo-filharmonien

Vi hjalp Oslo-filharmonien med å fylle salen 

Foto: John Halvdan Halvorsen

Oslo-filharmonien, et av Norges mest anerkjente symfoniorkestre, hadde behov for en vikarierende salg- og markedssjef i forbindelse med en foreldrepermisjon. De var på utkikk etter en erfaren og dyktig person som kunne videreføre arbeidet til markedssjefen, bringe inn nye perspektiver og ideer, og engasjere flere målgrupper. Her kom Helenes ekspertise til god nytte.

Leveranse fra Markedssjefene:

Markedssjefene leverte en erfaren markedssjef som raskt satte seg inn i organisasjonen og tok ansvar for en rekke aktiviteter. Dette inkluderte anbudsprosesser, prosjektledelse, byråkontakt, sosiale medier, innholdsplanlegging, kampanjeplanlegging, presentasjoner og styrerapportering.

I tillegg til faste markedsaktiviteter i forkant av konserter, har markedssjefen hatt fokus på å styrke Oslo-filharmoniens merkevareprofil. Markedssjefen har også bidratt med å effektivisere prosessene i markedsavdelingen, blant annet ved å engasjere et nytt performancebyrå. Dette har resultert i bedre målretting av annonser, og økt fokus på merkevarebygging.

Resultater

  • Salg av billetter: Oslo-filharmonien spiller i gjennomsnitt 130 konserter i året. Med et gjennomsnittlig besøkstall på 93,18 % for sesongen 2023/24 ser vi at både det kunstneriske programmet og markedsføringen har truffet blink.
  • Styrket profil: Økt synlighet og engasjement i digitale kanaler.
  • Økt engasjement: Antall følgere har økt med 5000 i perioden august 23 – juni 24.
  • Effektivisert markedsføring: Bedre målretting av annonser og økt fokus på merkevarebygging gjennom samarbeid med performance-byrået Fullstakk.
  • Digitalisering av sesongbok: Et nytt digitalt format for sesongboken gjør innholdet mer tilgjengelig og øker interessen for orkesterets konserter.

Ønsker du å ta en hyggelig prat om hvordan vi kan hjelpe deg?

Ja, gjerne