Kundecase | Marketing for Hire | Revisorforeningen

Revisorforeningen

Markedssjefene har bistått Revisorforeningen med markedsarbeid ved to anledninger. Først høsten 2019 med moderniseringen av kommunikasjonen med mål om å treffe målgruppen enda bedre. Andre gang var høsten 2020 med branding og annonsering for en ny abonnementsløsning av kurs. Oppdragene ble utført av et team med flere markedsressurser satt sammen ut i fra kundens behov.

logo revisorforenigen
Kalkulator binders og pen ligger på et ark med statistikk

Leveranse fra Markedssjefene:

Modernisering av kommunikasjon

I arbeidet med å modernisere kommunikasjonen ble resultatet av prosjektet en gjennomarbeidet kommunikasjonsplattform, et modernisert budskapskart og en oppdatert kanalstrategi som skulle benyttes til videre markedsføringsarbeid, og på sikt utvikling av ny nettside. Hovedfokuset lå på kursene og salg av disse. Personas på kursdeltakere og beslutningstakere ble derfor definert. Oppbyggingen av kurssidene ble oppdatert, og forslag til tekst og bilder ble utformet både til disse og til kanalene som skulle benyttes i annonsering av kursene.

Vi har vært godt fornøyd med jobbene Markedssjefene har gjort for oss. De satte seg raskt inn i våre behov og våre målgrupper, leverte som avtalt og fungerte som dyktige rådgivere. Vi hadde godt nytte av at Markedssjefene koblet på de ressursene det var behov for underveis i prosjektene – alt fra grafisk designer og merkevarespesialister, til flere digitale markedsførere med hvert sitt spesialistområde.

– Stephen Bråthen, kommunikasjonssjef i Revisorforeningen

Profil og annonsering for en ny abonnementsløsning av kurs

I dette oppdraget utviklet vi navn, visuell profil og tekster, og utarbeidet aktivitetsplan og materiell for abonnementsløsningen.

Ved lansering sto vi ansvarlig for annonseringen i sosiale medier, og i forkant av lanseringen fikset vi teknisk oppsett ved installering av Google Tag Manager, Facebook Pixel og LinkedIn Insight Tag for å gjennomføre annonsering i henhold til plan. Mot slutten av oppdraget fikk Revisorforeningen en gjennomgang og opplæring på annonsering i sosiale medier slik at de kunne holde i dette selv fremover.

Vi satte et mål om 750 abonnementer til kursløsningen i løpet av en periode på cirka 2 måneder, og dette målet ble nådd.

Det ble levert opplæring og gjennomgang til Revisorforeningen i annonsering på sosiale medier.

Revisorforeningen er en interesse- og kompetanseorganisasjon for statsautoriserte revisorer i Norge, og har 5000 medlemmer som arbeider i ekstern revisjon og rådgivning, regnskapsføring, i offentlig sektor og i næringslivet.

Revisorforeningen driver omfattende kurs- informasjons- og veiledningsvirksomhet rettet mot medlemmer og andre. De har også en aktiv rolle i utvikling av revisjons- og regnskapsfaget nasjonalt, i Norden, EU og globalt.

Ønsker du å ta en hyggelig prat om hvordan vi kan hjelpe deg?

Ja, gjerne