Utfordringer:
Talentech har de siste årene vært gjennom store endringer, med fusjon av selskaper og sentralisering av flere avdelinger. I tillegg sto bedriften plutselig uten markedssjef i Norge. Samtidig var behovet for at markedskampanjer og andre prosesser fortsatte som planlagt – både når det gjaldt det strategiske og operative arbeidet. Hovedfokuset for konsulenten ble imidlertid å gjennomføre en større kundekonferanse.
Kundekonferansen ble en suksess:
“Tre måneder før gjennomføringen av årets største kundearrangement sto vi uten prosjektleder og hadde mange løse tråder som måtte tas hånd om for at eventet skulle kunne gjennomføres” forteller Jens Christian Borgen, Country Manager i Talentech Norway.
– Helene var en del av arbeidsgruppen fra dag én og ledet arbeidet på en profesjonell og faglig betryggende måte, sier Erik Willwang, Director Public Sector i Talentech Norway. – Hun evnet å koordinere og motivere alle involverte på en inspirerende måte, og resultatet ble fantastisk, avslutter han.
Konsulentens rolle:
Konsulenten kom inn til et team med behov for hjelp til strukturering av arbeidsoppgaver, i mangel av en markedssjef. Hun startet med å danne en prosjektgruppe, og deretter lage rutiner for gruppen i arbeidet mot konferansen. Det gjensto mer planlegging mot konferansen enn først antatt i teamet. Det ble løst med en god prosjektplan, tett oppfølging av alle involverte og godt samarbeid på tvers av avdelingene og fagområdene.
“Helene viste store evner som prosjektleder og satte seg raskt inn i prosjektet. Hun leverte fra første stund. Jeg følte meg 100% trygg med å overlate en så stor og viktig oppgave til Helene og hun levde virkelig opp til forventningene, med en kjempeinnsats, profesjonell styring og god kommunikasjon hele veien. Helene ble høyt verdsatt og godt likt av hele kontoret. Hun kom inn med masse positiv energi som smittet over på alle rundt henne.
– Imran Afzal, Group Marketing Director, Talentech
Hovedproblemet var få påmeldte, sammenlignet med tidligere år. I tillegg kunne de ikke annonsere bredt på grunn av målgruppen som kun var offentlig sektor-kunder av Talentech. Her ble løsningen personlige invitasjoner fra kundeansvarlige, samt annen oppfølging fra customer success-avdelingen. På den måten ble målet nådd.
Under arrangementet var konsulentens jobb å passe på at alt gikk riktig for seg – fra at lyd- og lys var på plass, til oppfølging av foredragsholdere, kontakt for partnere og kunder. “Det var mange fra Talentech der og sammen gjennomførte vi et supert arrangement. Jeg hadde prosjektledelsen, men det var jo alle de ansatte som gjorde jobben” forteller Helene.
Prosjektleder fra Markedssjefene tok et helhetlig ansvar for hele prosjektteamet og gjennomføringen av eventet fra første stund. Kundeeventet ble gjennomført fullstendig knirkefritt uten spor av utfordringer, og vi er svært glad for hjelpen vi fikk fra Markedssjefene.
– Jens Christian Borgen, Country Manager, Talentech Norway
I etterkant av konferansen sendte konsulenten ut en undersøkelse for å få tilbakemeldinger på både det faglige og sosiale.
Kundeuttalelser:
“Tusen takk for en veldig bra konferanse! Sosialt bra, faglig inspirerende, og med et utrolig sterkt avsluttende innlegg fra Abid Raja”.
“Jeg sitter igjen med mye inspirasjon fra gode samtaler med både andre deltakere og dere i Talentech”.
“Inspirerende og informativt». Dyktige folk med god formidlingsevne!”
“Jeg tror antall stjerner sier det meste :)”
“Flott å få rikelig med mulighet til å treffe andre som bruker samme verktøy, veldig bra opplegg”.