Vi hjelper deg med kundereise

Hvordan kan du blir mer kundeorientert, og hvordan kan du gå fra å tilby gode opplevelser, til å diske opp med fantastiske kundeopplevelser? For å klare det, må du “ta deg en tur” i kundens sko.

Vi hjelper deg med å skape den beste kundereisen for kundene dine, slik at de får en sømløs opplevelse fra start til slutt, og sitter igjen med en god og minnerik erfaring.

 
Jeg vil leie en markedssjef

Hva er en kundereise?

Kundereisen, også kalt customer journey og brukerreisen, er totalopplevelsen en kunde har med selskapet ditt. En kundereise kan fremstilles på mange ulike måter, men essensen er at den fremstilles kronologisk og visuelt, og deles ofte opp i ulike kjerneprosesser, som f.eks:

  • Attention (Oppmerksomhet)
  • Interest (Interesse)
  • Desire (Ønske)
  • Action (Handling)
  • Satisfaction (Tilfredshet)

Innunder kjerneprosessene defineres også kontaktpunkter, kundens behov og opplevelse, kanalvalg, og eventuelt andre ting som er viktig for deg og selskapet ditt. Bedre kundereiser kan være med på å skape flere konverteringer, redusere kundefrafall og øke kundetilfredsheten, og dette er noe vi kan hjelpe deg med å oppnå.

Innen kundereise kan vi hjelpe deg med:

  • Sette opp både digitale og fysiske kundereiser
  • Identifisere smertepunkter (pain points) og behov som kunder har i forkant, underveis og i etterkant av en kundereise
  • Få en oversikt over alle kontaktpunkter, og identifisere eventuelle manglende eller overflødige kontaktpunkter
  • Visuell fremstilling av de mest sentrale kundereisene
  • Komme med konkrete forslag til forbedringer for en sømløs kundereise og implementere disse, om det så er utvikling av ny nettside eller annonsering på sosiale medier.

Hvordan vi jobber:

  1. Sammen identifiserer og definerer vi dine viktigste målgrupper og deres behov, som legger grunnlaget for kundereisen
  2. Vi kartlegger hvordan kundereisen er og oppleves i dag, også kalt «current state», og kommer fram til hvordan vi ønsker at kunden skal oppleve kundereisen, kalt «future state».
  3. Vi skisserer og tegner opp kundereisene for de mest sentrale scenarioene og målgruppene. Denne inneholder de viktigste elementene for deg, som f.eks. kanalvalg, eksterne og interne prosesser, kundens opplevelser og behov, og nye muligheter.

Skal vi ta en hyggelig prat om hva vi kan gjøre for deg med kundereise?

Ja, gjerne